Veelgestelde vragen over drukken en verspreiden

Veelgestelde vragen

Hierbij volgt een lijst met vragen van klanten die ons al eerder zijn gesteld. Staat uw vraag niet in de veelgestelde vragen lijst, neem dan contact op via info@wijdverspreid.nl.

Vragen

  1. Wanneer worden mijn folders of flyers verspreid?
  2. Hoe lang duurt het drukken van mijn folder?
  3. Op welk papiersoort wordt het gedrukt?
  4. Hoe wordt mijn drukwerk uiteindelijk verspreid?
  5. Kan ik ook balie-exemplaren bestellen?
  6. Waarom zou ik een folder verspreiden?
  7. Ik heb reeds folders. Hoe moet ik die aanleveren?
  8. Wat zijn de aanleverspecificaties?
  9. Hoe kan ik een verspreidingsgebied maken?
  10. Wat kan ik doen als ik een klacht heb over de bezorging?

1. Wanneer worden mijn folders of flyers verspreid?

Uw drukwerk kan binnen 2 tot 3 weken verspreid worden. Het verspreidmoment is afhankelijk van de opties die u kiest voor uw opdracht. Bijvoorbeeld of uw drukwerk gesealed of ongesealed verspreid moet worden. Tijdens het invoeren van uw opdracht wordt de datum aangegeven wanneer uw drukwerk verspreid kan worden en wanneer u het materiaal bij ons dient aan te leveren.


2. Hoe lang duurt het drukken van mijn folder?

Het aantal werkdagen dat het duurt om uw folder te drukken, is afhankelijk van welk soort folder of flyer u bestelt. Wij hanteren een levertermijn van drie tot vijf werkdagen voordat uw flyer of folder is gedrukt.


3. Op welke papiersoort wordt het gedrukt?

Het drukwerk wordt standaard op 135 grams FC Gloss (houtvrij) gedrukt en heeft een glanzende uitstraling. Wij gebruiken voor al ons drukwerk alleen FSC-gecertificeerd papier. U kunt bij het invoeren van uw opdracht ook kiezen voor 115, 170 of 250 gram FC Gloss papier. Daarnaast hebben wij ook een budgetoptie: 90 grams uncoated papier. Wilt u een afwijkend formaat of gramsgewicht, vraag dan een offerte aan via info@wijdverspreid.nl.


4. Hoe wordt mijn drukwerk uiteindelijk verspreid?

Uw drukwerk wordt samen met andere folders in een gecombineerd pakket bezorgd. Wij verspreiden dat pakket via regionale verspreidorganisaties in Nederland.


5. Kan ik ook balie-exemplaren bestellen?

Ja, dat kan. Dit kunt u aangeven bij het selecteren van het verspreidingsgebied.


6. Waarom zou ik een folder verspreiden?

Met het verspreiden van een folder bent u verzekerd van aandacht en winkeltraffic. Meer dan 80 procent van de Nederlandse huishoudens maakt gebruik van huis-aan-huis folders. En terwijl veel consumenten tijdens de tv-commercials direct wegzappen, maken zij wel tijd voor het lezen van folders: in 2013 besteedde de consument wekelijks maar liefst 45 minuten aan het lezen van huis-aan-huis folders. Niet voor niets zien veel grote adverteerders huis-aan-huis communicatie als een belangrijk onderdeel van hun marketingbudget. Met folders bereikt u meer!


7. Ik heb reeds folders. Hoe moet ik die aanleveren?

Als u al gedrukte folders heeft, kunt u die voor verspreiding aanleveren bij Wijdverspreid. Op basis van het door u gekozen verspreidgebied, wordt deze in de door u gekozen periode huis-aan-huis bezorgd.


8. Wat zijn de aanleverspecificaties?

Om een goed drukresultaat te krijgen, moet het aangeleverde bestand aan een aantal voorwaarden voldoen. De voorwaarden zijn geformuleerd in de aanleverspecificaties.


9. Hoe kan ik een verspreidingsgebied maken?

U kunt op verschillende manieren een verspreidingsgebied samenstellen. Eenvoudig de plaatsnaam of postcode invullen en deze toevoegen. We bieden ook de mogelijkheid om een bepaald gebied rondom een postcode te selecteren. Eenvoudig door de viercijferige postcode in te vullen en een keuze te maken uit bijvoorbeeld een straal van een, twee of vijf kilometer rondom deze postcode.


10. Wat kan ik doen als ik een klacht heb over de bezorging?

Klachten nemen wij altijd serieus! U dient binnen 5 werkdagen na de laatste verspreiddag de klacht aan ons door te geven. Wij zullen dan direct een onderzoek instellen. Voor de klacht hebben wij de volledige adresgegevens nodig, dus 6 positie postcode(s) met huisnummer(s). Na verloop van deze termijn vervallen alle rechten van de opdrachtgever ter zake de betreffende klacht.


 


NewStyle_Fitness NewStyle_Fitness Goed in Groei Goed in Groei Gamma Gamma Ivory en Ivory Ivory en Ivory